Kuvaus
BOSCH-moottorin ohjausyksikkö CITROEN XSARA Picasso 1.6:lle
Etsitkö alkuperäistä Citroën/Peugeot-moottorin ohjausyksikköä 1.6 16V moottorilla? Bosch M7.4.4 (ME7.4.4) ECU numeroilla 0261207318 / 9648483480 on juuri se yksikkö, jonka PSA on asentanut TU5JP4-moottoriin (koodi NFU). Ihanteellinen korvaaminen alkuperäiselle osalle, kun sinulla on käynnistysongelmia, epäsäännöllistä käyntiä, sekoitusvirheitä tai ECU:n tiedonsiirtohäiriöitä.
Tärkeimmät edut
– Alkuperäinen BOSCH – luotettavuus ja täydellinen yhteensopivuus PSA:n kanssa
– Varmennettavissa osanumeroilla – helppo oikean yksikön valinta
– Sopii suosittuihin Citroën- ja Peugeot-malleihin, joissa on 1,6 16 V NFU (TU5JP4) -moottori
Yhteensopivuus (ohjeellinen)
– Citroën Xsara Picasso 1.6 16V NFU
– Citroën Xsara 1.6 16V NFU
– Peugeot 206 / 206 CC 1.6 16V NFU
– Peugeot 307 1.6 16V NFU
– Peugeot Partner (I/II) 1.6 16V NFU
– Peugeot 1007 1.6 16V NFU
Huomautus: PSA:n osalta noudata aina ECU:n ja VIN-tunnisteen osanumeroa – eri ohjelmistokalibroinnit. Jos et ole varma, lähetä meille sähköpostitse osanumero ja VIN, niin tarkistamme yhteensopivuuden.
Osanumerot (OE/OEM)
– Bosch: 0 261 207 318 (0261207318)
– PSA/Siemens: 9648483480, 9643897580
– PSA-palvelunumerot: 1940.T1, 1940.T2 (1940T1, 1940T2)
Oikea toiminta edellyttää vähintään pääyksikön numeroa.
Tekniset tiedot
– ECU-tyyppi: Bosch ME7.4.4 (Motronic) – bensiini, peräkkäinen ruiskutus
– Moottori: 1.6 16V TU5JP4 (NFU), Euro 3/4 kalibroinnin mukaan
– Liittimet: 3 × 32 nastaa (yhteensä 96 nastaa), musta/harmaa useita liittimiä
– Kotelo: alumiinia, kestävä, asennettu moottoritilaan
– Toiminnot: sytytys- ja ruiskutusohjaus, lambda-ohjaus, kaasun hallinta, EOBD-viestintä
– Tiedonsiirto: K-line (uudemmissa malleissa myös CAN varusteista riippuen)
– Ajonestolaite: vaaditaan pariliitos BSI:n/avainten kanssa (katso Kokoaminen ja koodaus)
Kokoaminen ja koodaus – miten edetä
– Tietojen uudelleenkloonaus: varmin tapa – siirtää EEPROM/Flash-sisältö vanhasta ECU:sta tähän (säilytät immo-koodin ja konfiguraation). Suositellaan, enempää pariliitoksia ei tarvita.
– Virginisointi: laitetaan se ”uuteen” tilaan ja koodataan sitten diagnostiikalla (Lexia/DiagBox) BSI:lle ja avaimille.
– ”Setin” muuttaminen (ECU+BSI+näppäimet): vaihtoehto, jos sinulla on täydellinen sarja. Tämä tarjous sisältää vain itse ECU:n.
Suositeltava asennus ammattitaidolla. Tarkista ennen asennusta virtalähde, maadoitus ja johtosarja, jotta uusi laite ei vaurioidu välittömästi.
Tyypillisiä vian oireita alkuperäisessä ECU:ssa
– Kylmä/lämminkäynnistys, sylinterin sytytyshäiriöt, joutokäyntivaihtelut
– Kaasu-, sekoitus- (lambda) -virheet, ECU:n tiedonsiirtohäiriöt
– Satunnainen moottorin nykiminen, jatkuva moottorin tarkistusvalo ilman muuta syytä
Kunto ja takuu
– Kunto: käytetty alkuperäinen osa, katso kuva (ei nippujen leikkausta, liittimet ehjät)
– Toimivuus: ennen purkamista käyttöajoneuvosta; säilytetty kuivana
– Taattu kokeilla: oikein asennettuna ja koodattuina
– Lasku on itsestäänselvyys
Pakkaus
– 1 × Bosch ME7.4.4 -moottorin ohjausyksikkö (0261207318 / 9648483480)
Kuinka tarkistaa oikea osa
– Vertaa numeroita ECU-etiketissä: 0261207318, 9648483480, 9643897580, 1940.T1/T2
– Tarkista moottorin tyyppi: 1.6 16V TU5JP4 (NFU)
– Tarkista liittimien määrä ja väri (3×32pin)
Onko sinulla epäilyksiä? Kirjoita meille vanhan yksikkösi VIN ja numero – me neuvomme.








