Kuvaus
Akun lataustilayksikkö CITROEN PEUGEOT -autoille
BOSCH-akun latausyksikkö on tärkeä osa Citroën- ja Peugeot-autojen sähköjärjestelmää. Valvoo akun lataustilaa, ohjaa energian virtausta ja auttaa optimoimaan laturin latauksen. Oikein toimiva yksikkö varmistaa luotettavan moottorin käynnistyksen, vakaan virransyötön kaikille sähköjärjestelmille ja pidentää akun käyttöikää.
Tämä osa sopii erityisesti ammattiautomekaanikoille ja kotikorjaajille, jotka etsivät kustannustehokasta ratkaisua alkuperäiseen elektroniikkaan PSA-autoihin. Yksikkö on ihanteellinen korvaamaan latausongelmia, odottamaton akun purkautuminen, latausvalo syttyy usein tai virranhallintajärjestelmään liittyvät diagnostiikkavirheet.
Tekniset tiedot
Valmistaja: BOSCH
Malli: Akun tilan/latauksen ohjausyksikkö Citroën- ja Peugeot-autoille
Tuotekoodit: 9838135480
Muut numerot: voivat vastata muita Bosch- ja PSA-numeroita, joita käytetään identtisissä laitteissa varusteista ja automallista riippuen
Osatyyppi: Elektroninen akun lataustilan ohjausyksikkö
Sijainti: yleensä moottoritilassa, lähellä akkua (erityinen sijainti voi vaihdella malleittain)
Käyttö: latauksen ohjaus, akun tilan valvonta, viestintä auton muiden ohjausyksiköiden kanssa
Tyypillinen käyttö Citroën/Peugeot-autoissa
Tätä yksikköä käytetään erityisesti nykyaikaisemmissa malleissa, joissa on laajennettu elektroniikka ja usein myös Start-Stop-järjestelmän kanssa, esim.
– Citroën C4 II
– Citroën C4 Picasso
– Peugeot 3008 I
– Peugeot 308 T9
– Peugeot 5008 I
Tarkka käyttötarkoitus riippuu aina moottorista ja varusteista, yksiköt voivat vaihdella tietyn auton sähköasennuksen mukaan.
Tämän osan edut
– Alkuperäinen ratkaisu tunnetulta valmistajalta BOSCH
– Oikea lataustoiminto ja pidempi akun käyttöikä
– Vähentää auton käynnistysongelmien riskiä
– Yhteensopivuus alkuperäisen Citroën/Peugeot-ohjelmiston ja diagnostiikan kanssa
Asennussuositukset
– Irrota akku aina ennen kokoamista (miinusnapa edellä) oikosulun tai elektroniikan vaurioitumisen välttämiseksi.
– Työskentele kuivassa ympäristössä, suojaa laitetta kosteudelta ja lialta.
– Tarkista liittimet ja johdot – ne eivät saa olla syöpyneet, vaurioituneet tai löystyneet. Vaurioituneet liittimet tulee vaihtaa tai korjata.
– Kun irrotat vanhaa yksikköä, kirjoita muistiin tai ota valokuva alkuperäisestä sijainnista ja kaapelien reitityksestä, jotta uusi yksikkö asennetaan samalla tavalla.
– Älä avaa tai muokkaa laitetta millään tavalla, sillä on pysyvän vaurion vaara.
– Liitä asennuksen jälkeen akku (positiivinen napa ensin) ja suorita perustarkastus – käynnistä moottori, tarkkaile latausvaloja ja ajotietokoneen mahdollisia virheilmoituksia.
– Joissakin autoissa vikoja voi olla tarpeen säätää tai poistaa vaihdon jälkeen diagnostiikan avulla, joten sopiva diagnostiikkatyökalu on hyvä olla saatavilla.
Tämä yksikkö on sopiva valinta kaikille, jotka tarvitsevat toimivan vaihdon alkuperäiseen osaan ja etsivät luotettavaa ratkaisua Citroën- ja Peugeot-autojen lataus- ja energianhallintajärjestelmiin.








