Kuvaus
MAGNETI MARELLI -ruiskutuksen ohjausyksikkö FAP-hiukkassuodatin
FAP-ohjausyksikkö EAS300.01 on erikoistunut elektroninen moduuli, joka on suunniteltu ohjaamaan Citroën- ja Peugeot-autojen hiukkassuodatinjärjestelmää (FAP). Ne huolehtivat lisäaineruiskutuksen oikeasta toiminnasta ja suodattimen regeneraatiosta niin, että noki palaa optimaalisesti ja päästöt vähenevät. Oikein toimivalla FAP-ohjausyksiköllä moottorin suorituskyky pysyy vakaana ja hätätilan, liiallisen savun tai ajotietokoneen virheilmoitusten riski pienenee.
Tämä osa sopii ammattimaisille automekaanikoille sekä ammattitaitoisille kotikorjaajille, jotka etsivät tarkkaa yksikkökoodin mukaista vaihtoa pitääkseen päästöjärjestelmän toiminnassa ja välttääkseen kalliit moottorin tai pakokaasujen korjaukset.
Tekniset tiedot:
Valmistaja: MAGNETI MARELLI
Osatyyppi: Additive Injection Control Unit / FAP Control Unit (EAS300.01)
Tarkoitus: Kiinteiden hiukkasten suodatinjärjestelmä (FAP) – lisäaineen annostelun ja suodattimen regeneroinnin ohjaus
Automallit (likimääräiset):
– Citroën C5 (valitut moottorit, joissa on FAP)
– Peugeot 307 (valitut FAP-moottorit)
Tuotekoodit:
– 9647428280
– EAS300.01
Muut numerot:
– 9647428280-01
– 09733309901
– 1525CY
Viallisen FAP-ohjausyksikön tyypillisiä oireita voivat olla moottorin tarkistusvalon toistuva syttyminen, virheet lisäainejärjestelmässä, kyvyttömyys regeneroida hiukkassuodatinta, lisääntynyt savu tai moottorin siirtyminen hätätilaan. Yksikön vaihtaminen asianmukaisesti toimivaan voi useimmissa tapauksissa poistaa FAP-järjestelmän virheelliseen hallintaan liittyvät virheet, edistää dieselhiukkassuodattimen pidempää käyttöikää ja varmistaa moottorin tasaisemman toiminnan.
Asennussuositukset:
– Irrota ajoneuvon akku ennen vanhan yksikön irrottamista sähkölaitteiden vaurioitumisen välttämiseksi.
– Tarkista johtojen ja liittimien kunto, mahdolliset hapettumis- tai mekaaniset vauriot voivat aiheuttaa virheitä myös toimintayksikössä.
– Asenna laite alkuperäiseen pidikkeeseen siten, että se on suojattu tärinältä, kosteudelta ja kuumuudelta valmistajan alkuperäisen ratkaisun mukaisesti.
– Usein vaihdon jälkeen ohjausyksikön diagnosointi ja mukauttaminen/ohjelmointi asianmukaisilla vianmäärityslaitteilla on tarpeen, jotta se kommunikoi oikein ajoneuvon muun elektroniikan kanssa.
– Suorita asennuksen jälkeen koeajo ja tarkista virhekoodit varmistaaksesi, että FAP ja lisäjärjestelmä ovat täysin toimintakuntoisia.








